| (KAP) Pasak popieiaus Benedikto XVI, gailestingoji meil ir krikionikoji pagalbos veikla nra kokia nors atsitiktin Banyios veikla, bet yra neatsiejama nuo jos prigimties bei savivokos. Todl Dievas ir Kristus Banyios karitatyvinje veikloje neturt bti svetimodiai, nes jais vardijama pirmaprad Banyios karitatyvins meils versm. Popieikosios Cor Unum tarybos pasauliniame kongrese Benediktas XVI sausio 23 d. pabr, jog savo pirmja enciklika Deus Caritas est, kuri bus paskelbta sausio 25 d., jis norjs parodyti, kad Dievas yra meil ir kad tai turi reiktis konkreiomis bei organizuotomis krikionikosios artimo meils formomis.
Pasak popieiaus, trys pagrindins pirmosios enciklikos temos – Dievas, Kristus, meil – sykiu yra krikionikojo tikjimo gairs. Šiandien danai nuvalkiot meils svok btina i naujo iaikinti, apvalyti, grinti jai buvus spindes. Tai labai svarbu epochoje, kurioje „didiosiomis galybmis“ tapo prieikumas ir godumas, kurioje religija piktnaudiaujama taip, kad ji naudojama neapykantai skleisti, ir kurioje vienas protas mogaus nestengia apsaugoti.
Enciklikoje, pasak Benedikto XVI, jis nors atskleisti „tikjimo monikum“ – tikjimo, nuo kurio neatsiejama meil vairiais matmenimis: juslin ir santuokin meil, taip pat gailestingoji meil, kaip meil artimui ir savs atidavimas. Enciklik sudaro teorin dalis apie meils esm ir antroji dalis apie gailestingj meil ir praktinius banytins pagalbos veiklos aspektus.
I pradi, popieiaus odiais, jam rpj atskleisti mog kaip mylti skirt krin. Ši meil pradioje reikiasi kaip eros tarp vyro ir moters, vliau ji virsta agape, atsigrimu artim. Tuo remiantis galima parodyti, kad meil Dievui ir artimui sudaro krikionio egzistencijos erd. Antrojoje dalyje popieius norjs ikelti aiktn, kad agap yra ne tik individualus aktas, bet ir Banyios kaip bendruomens uduotis. Todl banytin artimo meils organizacija yra ne socialinio darbo forma, atsitiktinai gyvendinama Banyios, bet Banyios prigimties dalis.
„Banyios inios“ katalikai.lt |